1970’ler Punk Stili Yeniden Yaratılıyor

Writer: NYX Magazine

Date: 28/06/2021

PAYLAŞ

Daha önce Emma Thompson’la hem “Howardların Malikanesi” hem de “Günden Kalanlar” filmlerinde çalışan ve 2016’da “Mad Max: Fury Road” ile iki kez Akademi® Ödülü kazanan, Emmy® ve BAFTA ödüllü kostüm tasarımcısı Jenny Beavan, kariyeri boyunca 10 kez Oscar® ödüllerine aday gösterildi. Beavan’a Cruella filminin kostüm tasarımı sürecinde Sarah Young, Sheara Abrahams ve Sally Turner gibi isimlerden oluşan uzman bir ekip destek oldu.  

Her iki karakter için de özgün bir dil yaratan Beavan, sadece giydikleriyle değil, her iki Emma’nın da yarattığı gerçek moda kreasyonlarının da benzersiz, büyüleyici ve son derece yaratıcı olmasını amaçlıyor. Beavan çeşitli görünümleri tasarlarken süreci “Bu şimdiye kadar yaptığım en büyük işti. Emma Stone için hazırladığım kostüm sayısı şimdiye kadar yaptıklarımdan daha fazla. Toplam 47 kostüm değişikliği yapıldı ve Emma Thompson’da da toplam 33 kostüm vardı. Joel Fry ve Paul Walter Hauser’in bile 30’ar kostümü vardı” sözleriyle değerlendiriyor. 

Tasarım ekibi 1970’ler Londra’sının kültür çatışmasının, yaşandığı dönemde modaya kadar yansıyan izlerini, Cruella’nın çeşitli görünümlerinde yaşatıyor. Barones karakteri, Joan Crawford’dan Elizabeth Taylor’a bir nevi eski televizyon divalarına gönderme yapılan bir stille izleyici karşısına çıkıyor. Heykelsi görünen şık stili için Dior’dan ilham alınarak kalın tafta, ipek ve düşes saten çokça kullanılıyor. Cruella’nın siyah-beyaz renk geçişlerine karşılık Barones için çoğunlukla sıcak kahverengiler ve doreden oluşan bir renk paleti tercih ediliyor. 

Emma Stone, “Böyle bir filmin şansı, kostümlerin bir oyuncu olarak sizin için pek çok işi halletmesidir. Bunları giydiğinizde kendinizi Cruella de Vil gibi hissedersiniz. Jenny gerçekten özel bir şey yarattı” diye ekliyor. 

Estella’nın keskin hatlara sahip Punk stilinin zamanla sofistike hale dönüşmesi ve bazı giysileri geri dönüştürerek onları yeni giysilere çevirmesi karakterin kostüm tasarımlarının ana estetiğini oluşturuyor. Görünümü için Alman punk rock-New Wave şarkıcısı Nina Hagen’in bir fotoğrafından ilham aldığını söyleyen Beavan, Estella’ya bakıldığında onun Londra’da Brick Lane’deki ikinci el mağazalarına gittiğini hayal edebildiğini dile getiriyor. Notting Hill’deki gecekondulardan, alt sınıflardan gelen punk hareketine, Vivien Westwood ve sonrasında da Alexander McQueen gibi benzersiz, farklı tarzlara sahip, kendi kendini eğitmiş, yaratıcı ve hevesli tasarımcılar için Estella, rol model olacak bir film karakteri haline geliyor. 

Estella’nın 12 yaşında şahit olduğu Barones’in Marie Antoinette balosu, Siyah-Beyaz Balosu (Cruella’nın Artie’nin ikinci el dükkanından aldığı kan kırmızısı bir elbiseyle ve bilgisayar çizimi olan yanan beyaz pelerinle görüldüğü yer) ve Estella’nın tüm konuklara siyah elbiseler ve siyah beyaz peruklar gönderdiği Gala sahnelerindeki Beavan ve ekibinin tasarladığı kostümler, detaylarıyla Cruella’yı ikonik ve modern bir görünüme kavuşturuyor. 

Bunların yanı sıra Cruella’nın motor üstünde gelerek Barones’in sahne ışığını çaldığı, omuzları lastikli siyah deri tulumu, Barones’in arabasını yutan elbisesi, Barones’in 1967 elbise koleksiyonu bozularak yapılmış 12 metre kuyruklu çöp kamyonu elbisesi ve Dalmaçyalı esintili bir ceket gibi çeşitli Kırmızı Halı Elbiseleri de hafızalardan silinmeyecek, tekrar tekrar izlettiren görsel bir deneyim sunuyor.  

Not: Bu filmin yapımı sırasında hiçbir hayvana zarar verilmemiştir. Disney yapım politikası gereği, filmin yapımında hiçbir hayvan kürkü kullanılmamıştır. 

PAYLAŞ