Page 149 - NYXmag_SAYI_005
P. 149
Sanatın Gözü
Cam Kırma Sanatçısı Simon Berger
Camları kırarak portre yapma fikri nasıl olarak işim her zaman iyi olmak zorunda. Eğer onu
oluştu? beğenmezsem atmak zorunda kalıyorum. İşlerim kimi
zaman yarım günden bile kısa sürüyor, kimi zaman ise
Eskiden mesleğimden pek memnun değildim ve haftalarca üzerinde çalışabiliyorum.
içimde üretme ihtiyacı her zaman yoğun bir şekilde
vardı. İlk olarak sprey boyalarla bu işe başladım fakat İşlerinizi yaparken hangi malzemeleri ve
kısa zamanda şunu fark ettim; çoğu sanatçı da sprey araçları kullanıyorsunuz?
boyalarla bir şeyler yapıyor. Bu nedenle daha nadir
daha farklı olan bir şey yapmaya karar verdim ve cam İşlerimi yaparken sadece kenarını kendi oyduğum
ile çalışmaya başladım. Başarı da bununla beraber bir çekiç kullanıyorum. Oymamın sebebi, daha titiz
geldi. Cam kesinlikle benim için biçilmiş kaftan! ve daha ince işler yapmamı sağlıyor. Tabii ki yaşamda
olduğu gibi, burada da belirsizlikler ve kesin olmama
Nerede yaşıyorsunuz? Kaç yıldır cam kırarak durumu var.
portreler yapıyorsunuz?
Camı kırarken nasıl hissediyorsunuz?
Bern'e yakın bir yerde, İsviçre'de yaşıyorum. Buraya
5 yıl önce taşındım ve bütün hayatım burada Bu bir çeşit bağımlılık gibi bir şey diyebilirim. Yok
diyebilirim. Burası bana kafa rahatlığı veren bir yer etmenin özel bir gücü var ve kişisel deneyimlerimle
ve sanatımı ailemin yanındayken daha rahat yapmamı çok alakalı bir durum. Çekiç darbeleriyle beraber ışık
sağlıyor. Benim için en önemlisi de bu. oluşuyor. Cam öyle bir malzeme ki, onu parçalarken
başka bir şeyin oluşmasını sağlıyor. En nihayetinde,
Bir sanat eserinizi ne kadar sürede ortaya işlerim umudu simgeliyor. ‘‘Parçalanma bir son
çıkarıyorsunuz? değildir aynı zamanda bir başlangıç da olabilir.’’
Benim için ne kadar sürdüğünün açıkçası çok bir
önemi yok. İşimin kalitesi ve onu gördüğümde beni
ne kadar etkilediği çok önemli bir detay. Prensip
NYX
149