Page 208 - NYXmag_SAYI_006
P. 208
ELMAS DENİZ
Elmas Deniz’in Satın Almak İstediğim Ağaç adlı
işinde 600 yıllık bir ağaç yer alıyor ve gayrimenkul
parçasının görüntülenme şekline benzer bir şekilde
görüntüleniyor. Alıcı adayının düşünceleri, ironik
bir alt metinle beliriyor ve sahip olma çabası bir
saçmalığa indirgeniyor.
HALE TENGER
Hale Tenger’in Geyiğin Aynası Büyü eserinde
denizaltı pencerelerini andıran silindirlerin içinde,
vakarlı bir geyikle karşılaşıyorsunuz. Geyiğin Aynası
ismini Edip Cansever’in “Rüzgarların Dinlendiği
Yer” şiirinden alıyor. Geyik motifi dünyanın değişik
bölgelerindeki birçok farklı mitolojide büyü ya da
lanet simgesi olarak karşımıza çıkar, diğer deyişle
kimi zaman olumluyu, kimi zaman da olumsuzu
işaret eder. Geyiğin Aynası Büyü bu iki zıt hali
birden barındırıyor. Birincil olarak olumluyu, ikincil
olarak ise olumsuzu duyumsamamıza ön ayak
oluyor. Videodaki geyik ilk bakışta izleyicide bu
büyülü ve ümit veren duyguları uyandırıyor olsa
da daha derin soluklu bir bakışta geyiğin sadece
sudaki kendi yansımasına bakmadığını, bir yandan
da kuyunun dibinde olan bizlere baktığını fark
etmemek mümkün değil.
NADİDE AKDENİZ
Nadide Akdeniz’in eserlerinde sıklıkla bitkiler,
ağaçlar, yapraklar, sarmaşıklar, meyveler ve
çiçeklerle yaşamaya ve hareket etmeye başlayan
organik evreni göreceksiniz. Nadide Akdeniz’in
fantastik-gerçekçi dünyasında sıradan yaşamın
göstergeleri olarak beliren nesneler topluma,
insana, zamana işaret eden semboller olarak varlık
kazanır. Beyaz bir örtü, bir çaydanlık, bir şapka,
demlik, sandalye, ayakkabı, manken ya da oksijen
tüpünün düşünsel, psikolojik ve sosyo-kültürel
açılımları yüklü metaforlar olarak resimlerinde
yerini alır. Kimliğin kültürel yükleri, yaşamın dişil
döngüsü, kadınlık, erotizm ve cinsellik konuları hiç
de ürkek olmayan dişil bir sembolizm içinde kendini
gösterir.
NYX
208