Page 163 - NYXmag_SAYI_007
P. 163
Sanatın Gözü
DENİZ SAĞDIÇ
Denim ile yollarınız nasıl kesişti? Denim çalışmalarınızda portre detayını
çok görüyoruz. Bunun özel bir sebebi
2010'lu yılların başında özellikle ülkemiz sanat
çevrelerinde "kavramsal sanat" tartışmaları var mı?
zirvedeydi. Dönemin sanat çevrelerinde Sadece denimle olanlarda değil, diğer tüm atıkları
kavramsal sanat tekniği son derece popüler malzeme edindiğim çalışmalarda da genelde
olmuş, bienallerin de etkisiyle görsel sanatların portreleri konu ediniyorum. Bakmanın çok ilginç
en geçerli yöntemi olarak algılanmaya başlamıştı. bir eylem olduğunu düşünüyorum. Aktif, daha
Kavramsal sanatın bir teknik olduğunu, öteden beri doğrusu fiziksel teması olmayan bir eylem olmasına
tekniği ne olursa olsun kavram olmadan sanatın rağmen size bakıldığında bakanı görmüyor olsanız
mümkün olamayacağını ifade edebilmek amacıyla da bunu hissedersiniz. Bakmak ve bakılmak insan
"Ready-ReMade" ismini verdiğim proje serisine için tıpkı dokunmak, konuşmak gibi bir iletişim ve
başlamıştım. Bu projede sıradan obje ve nesnelere duygu aktarım yöntemi adeta. Bakan bir çift göz
sanatın klasik tekniklerinde müdahalelerde biz insanlar için çok etkili ve derin manalara neden
bulunarak sergiliyordum. Bu projenin ilerleyen olabiliyor. Bu nedenle insanla ilgili meselelerin
süreçlerinde bu obje ve nesneler yerlerini atık aktarımında bakan gözlerin dolayısıyla portrelerin
malzemelere bırakmaya başladı. Belki de hepimizin son derece etkili bir yöntem olduğuna inanıyorum.
gardıroplarında fazlasıyla bulunan denim giysilerimi
de bu projeye malzeme etmemle denim serüvenim
başlamış oldu.
NYX
163