Page 293 - NYXmag_SAYI_010
P. 293

Sanatın Gözü











                                                                            3. Caner Şengünalp – Tanrısal Boşluk

                                                                            David Hockney’in dediğine göre,
                                                                            kardeşi Tanrı’nın nesneler arasındaki
                                                                            hava, boşluk olduğuna inanıyormuş.
                                                                            Böylece herşey Tanrı’nın içinde oluyor,
                                                                            içinde dolanıyor. Günümüzde her yanda,
                                                                            bu büyük tanrısal boşlukta bol miktarda
                                                                            imge var. İnsanlar kendi varoluşlarına
                                                                            ve acılarına, hiç olmadığı kadar tek
                                                                            başlarına, zamanın ve evrenin uçsuz
                                                                            bucaksız derin boşluğunda bir yer
                                                                            bulmaya çalışıyorlar (Berger, 1999)*.
                                                                            Bu tanrısal boşluğun yeryüzündeki
                                                                            mekânsal karşılığı mağaralardır.
                                                                            Mağara; evrenin sembolüdür, dünyanın
                                                                            merkezi, kalp, yüksek benlik ile egonun
                                                                            yeri, ilahi olanla insanın karşılaşma
                                                                            noktasıdır, saklı olan içsel ezoterik
                                                                            bilginin, inisiyasyonun ve ikinci doğuşun
                                                                            yeridir. Zamanın olmadığı bir mekânda
                                                                            “görülmezin” açığa çıktığı süptil bir ana
                                                                            geçişe açılan kapıdır.

                                                                  3








            4. Deniz Küçükballılar – Bir
            Varmış Bir Yok (mu) Oldu         4

            İnsanoğlunun en çok güvendiği
            duyu olan görmek, Dünyayı
            tanımak için en etkili araç olarak
            kullanılsa da bakmak teşebbüsü
            her zaman görmek algısını getirir
            mi? Algılamak cesaret gerektirir,
            çünkü perdenin arkasında
            duran renkleri solmuş hayal
            kırıklığına hazırlıklı olmak gerekir.
            Yakınından geçtiği her zaman
            hayranlıkla izlediği ağacı bir gün
            kesilmiş vaziyette bulan sanatçı,
            topladığı parçalarıyla kendi duyu
            dünyasının ağacını yaratır. Artık
            zamana karşı ölümsüz olan ağaç,
            dünyaya karşı renksiz ve boş bir
            kovuktur.






                                                            NYX
                                                           293
   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298