Page 338 - NYXmag_SAYI_015
P. 338
POLVO’NUN
“WHY SO?: CHILDHOOD MEMORIES”
BAŞLIKLI KİŞİSEL SERGİSİ
Yeni nesil çağdaş sanatçı POLVO, “Why So?: Childhood Memories” başlıklı ikinci kişisel
heykel sergisiyle 17 – 30 Nisan tarihleri arasında BBprojecTT’in Teşvikiye’de bulunan
galerisinde! Çalışmalarında “Neden?” sorusuna yanıt arayarak kalıplaşmış normlara ve
kanıksanmış değerlere yeni bir bakış açısı sunma amacı taşıyan POLVO, toplumsal cinsiyet
kalıplarını ve aynılaşmayı eleştiren, çeşitliliğe, özgünlüğe ve bireyin varoluşuna göndermede
bulunan elma ve muzlarından sonra şimdi de dondurma formundaki heykelleriyle izleyicileri
çocukluk anılarına götürüyor. Sanatçı, “Why So?: Childhood Memories” sergisinde yer
alan heykelleriyle çocukluğa, yetişkinlerce tanımlanmış hız kavramına ve “kendine
yabancılaşma”ya odaklanıyor.
“Yetişkinlerce tanımlanmış zamanın kendisine ve dondurmanın akış hızına yetişme gayretinde olmayan
çocuk, ana odaklanıyor. Mükemmel olmak, uyum sağlamak ve başarmak yetişkinlik döneminin kaygıları…
Tadını çıkarmak yerine neden bir şeyleri “mükemmel” yapmaya çabalıyoruz?” diyen POLVO, serginin
temasını “Hayatım boyunca dondurmaları elime bulaştırmamak için çalıştım. Ben olmayı, özgün olmayı
bıraktığımız bu yetişkinlik döneminde çocuk olmaya, çocuk kalmaya, kendim olmaya, çocukluk anılarıma
bir özlem...” sözleriyle özetliyor. Dondurma erime hızını alt etmenin altında yatan yetişkin kuralları, norm
ve değerler, diğerleri tarafından kabul görme arzusu ve bununla uyumlu gelişen kontrol gayreti üzerine
düşünen sanatçı, ana temasına dönerek “Why So?” (Neden böyle?) sorusunu sormaktan kendini alamıyor.
“Why So?: Childhood Memories”, aynı zamanda sanatçının çocukken en çok sevdiği çizgi filmlerden nostalji
üretme potansiyeli de taşıyor.
NYX
338