Page 268 - NYXmag_SAYI_009
P. 268
Yeni Nesil İş Modeli:
Direct to Avatar (D2A)
Yenilikçi kurumlara girişimcilik yetkinliği kazandırmak amacıyla çeşitli kurum içi girişimcilik
süreçleri tasarlayan ve inovasyon yetkinlik transferi çalışmaları yürüten GOOINN ile
metaverse dünyasının sunacağı yeni nesil iş modelini konuştuk.
Herkesin bildiği üzere son yılların en popüler konusu kendisini gösterebilir, ister ise kendisinin bambaşka
"metaverse". Bu sanal ortamda nelerin olacağı, hangi bir versiyonlarını avatarları aracılığıyla tanıtmayı
alanların ön plana çıkacağı, ne gibi iletişim kanalları tercih edebilir.
ile etkileşime geçileceği, kişilerin ve kurumların bu Belirtilen bu durum şirketlere tüketicilerinin
ortamda kendilerini nasıl ifade edeceği de merak kullandıkları platformlara göre benzersiz tüketici
konusu. Bunun yanı sıra hangi tip iş modellerinin ve deneyimleri sunmalarını sağlayarak avatarları
mesleklerin ortaya çıkacağı da takip edilmesi gereken hedeflemek için mükemmel bir fırsat sunuyor.
önemli noktalar arasında. Kendimizi istediğimiz gibi Tüketiciler ile daha derin bağlantılar kurmasına da
ifade edebileceğimiz, merak uyandıran metaverse olanak tanıyor. Bu noktada doğrudan avatarlara
dünyasının sunacağı fırsatlara baktığımızda "Direct to yönelik stratejiler geliştirilmesi, aracı tarafları
Avatar (D2A)" adlı yeni bir iş modeli ile karşılaşıyoruz.
kullanmak yerine tüketicilere doğrudan daha hızlı
D2A aslında "Direct to Customer (D2C)" olarak ulaşılmasına imkan tanıyor.
bilinen iş modelinin metaverse dünyasındaki karşılığı
olarak görebiliriz. Fiziksel yaşamda doğrudan
tüketiciye sunulan ürünler sanal dünyada doğrudan Z Kuşağı Önemsiyor
avatarlara veya kullanıcıların dijital kimliklerine
sunulmasıdır. İşte bu gelişmekte olan D2A modeli Bugün D2A iş modeli ile ürünlerin sunulması yeni
markalar tarafından önemsenmeye başlamıştır. bir pazar ortaya çıkarıyor ve bu pazar sanal dünyada
sadece amatör veya profesyonel oyunculara özel
değil, aynı zamanda daha farklı kitleleri de hedefliyor
ve bunlardan birisi de Z kuşağı.
Neden Bu Kadar Önemli?
Z kuşağı dijital avatarlarını kendilerinin sanal ortamda
Hepimiz değişiyor ve gelişiyoruz. Bu değişim ve temsilcileri olarak görüyor, sanal dünyalarda daha
gelişim özellikle Web 3.0’ın da etkisiyle yeni bir dijital fazla zaman geçiriyor ve bu ortamlarda kendilerini
çağ başlatıyor. İçerisinde gün geçtikçe daha fazla daha benzersiz bir şekilde tanıtmak istiyor. Güzellik,
yer alacağımız dijital çağda avatarlar sanal ortamda perakende ve yaşam tarzı alanlarında markaların
yer alarak kişilerin fiziksel dünyadaki yaşamlarının platformlar ile iş birliği yapmalarını talep ediyor. Bu
uzantısı olarak görev alacaklar. Böylece her kişi nedenle markaların bu kuşağı da göz ardı etmemesi
kendisini belirtilen ortamda istediği gibi ifade edebilir; gerekiyor.
ister mümkün olandan daha abartılı bir şekilde
NYX
268