Page 273 - NYXmag_SAYI_009
P. 273
Sosyal Medya
VR Gözlüklerinin Tehlikelerine Dikkat!
Mark Zuckerberg, Meta'nın yeni sanal gerçeklik (VR) gözlüğü olan Project Cambria ile ilgili yeni detayları
duyurdu. IDC'nin Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker®'ına göre,
artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik (AR/VR) başlıklarının küresel pazarı 2021'de bir önceki yıla göre
%92,1 büyüdü ve sevkiyatlar 11,2 milyon adede ulaştı. Peki VR gözlükleri için sırada ne var ve bunları
kullanmanın içerdiği riskler neler?
Kaspersky uzmanlarından bazı öngörüler:
VR gözlükleri ve bunların metaverse entegrasyonu konusundaki heyecanlı tartışmalara rağmen, teknolojinin aktif
gelişimini engelleyen bazı sınırlamalar var. Önemli bir sınırlama, bu yeni dünyaya girmek için yüksek öğrenme eşiğine
ihtiyaç duyulması. Yetişkinlerin ara yüze alışması ve sanal gerçekliğin hislerine uyum sağlaması için zamana ihtiyacı
var. Çocuklar ise genellikle çok daha hızlı uyum sağlıyorlar ve sanal gerçekliği algılamada daha iyiler.
VR deneyiminde yüksek kaliteli bir "sıçrama 2 VR başlığını bir dizi ultrasonik dönüştürücüyle
eşiği" için gerekli gelişmeler: modifiye etmeyi başardılar. Böylece kask kullanıcılar
için ağızla teması simüle etme yeteneği kazandı.
Daha yüksek teknoloji: "Ready Player One" filminde
tasvir edilen teknolojiye benzer bir seviye gerekiyor. Daha iyi grafik kalitesi: Metaverse sanal
Bu filmde aktarılan sanal dünya, gerçek dünyadan gerçekliğindeki mevcut projeler, herhangi bir
neredeyse ayırt edilemiyordu. Sanal kulaklıkların geliştirici veya marka tarafından tasarlanabilen,
ve sanal alanların kullanımının ilişkilendirilmesi, modern konsol oyunlarında kullanılan mevcut
anlaşılması ve ayarlanması daha kolay hale getirilerek grafiklerin çok gerisinde kalıyor. Bunlar herhangi bir
zorlanan kişilerin giriş eşiği daha da düşürülebilir. gerçek dünya tasvirinden oldukça farklı görünen çizgi
filmlere benziyor.
Daha fazla konfor: Şu anda VR gözlükler başka bir
dünyanın görsel temsilini sağlıyor, ancak tüm duyular Daha yüksek kaliteli grafikler daha yüksek bilgi işlem
bu sanal gerçekliğe "aktarılmıyor". VR gözlüklerin gücü gerektiriyor. Bu, son derece güçlü bilgisayarları
uzun süreli kullanımında insanlar rahatsızlık VR gözlüklerine entegre edilerek çözülebilir. Ancak bu
hissedebiliyor. Baş ağrısı, baş dönmesi, mide bulantısı cihazın pil ömrüyle ilgili sorunlar yaratır.
ve yön bozukluğu gibi hareket tutması belirtileri Yenilik duygusundan uzaklaşma: VR başlıklarının
yaşanabiliyor.
aktif kullanımı nispeten yakın zamanda başladı. Bu
Geliştiriciler aktif olarak daha fazla hissi sanal nedenle şu anda düzenli kullanıma dair bir araçtan
gerçekliğe aktarmanın yollarını arıyorlar. Örneğin, çok ilginç bir teknoloji ve yeni bir oyuncak olarak
Pittsburgh'daki Carnegie Mellon Üniversitesi'ndeki görülüyor. Akıllı telefonlarda olduğu gibi, VR gözlükler
bir grup araştırmacı, yakın zamanda Oculus Quest ve metaverse kavramı kitleler arasında yaygın hale
geldikçe bu durum değişecek.
Metaverse VR etrafındaki heyecan, siber güvenlik ve mahremiyetle ilgili endişeleri de beraberinde getiriyor. Ancak
bu alanlardaki sorunların çoğu diğer teknolojilerle neredeyse aynı. Platformda kimlik hırsızlığına ve dolandırıcılığa yol
açabilecek olası hesap ele geçirme sorunları mevcut. Saldırganların e-posta hesaplarını kimlik avı, kötü amaçlı yazılım
veya kimlik bilgisi doldurma yoluyla ele geçirmeleri halinde, kullanıcıların tercih ettiği "metaverse" platformunda
depolanan kişisel verilere de erişebilmeleri mümkün.
NYX
273