Eurovision Rekortmeni CRR’ye Geliyor

Writer: NYX Magazine

Date: 22/03/2024

PAYLAŞ

“Amar Pelos Dois” şarkısıyla 2017’de Eurovision Şarkı Yarışması’nı Eurovision tarihindeki en yüksek puanla kazanan Portekizli şarkıcı ve besteci Salvador Sobral, İstanbul’daki ilk konserini vermek üzere, 29 Mart’ta İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu’na geliyor.

Yaptığı başarılı albümler ve verdiği konserlerle yıldızı gün geçtikçe yükselen, adını Eurovision’a taşıyan “Amar Pelos Dois” (Aşk İkimize  Yeter) şarkısı Spotify’da dinlenme rekorları kıran Salvador Sobral, 29 Mart Cuma akşamı, ilk kez İstanbul’da konser verecek. CRR Konser Salonu’nda gerçekleşecek konser saat 20.30’da başlayacak.

Konserde, Sobral’a piyanoda Lucía Fumero, flütte Magali Sare, kontrbasta André Rosinha, vurmalı çalgılarda Joel Silva ve gitarda André Santos eşlik edecek. Toplam 70 dakika sürecek arasız performansta, Salvador Sobral ve ekibi, “Timbre” albümünden seçilmiş parçaları ve dinleyicilerin kalbinde özel bir yer edinen diğer hit şarkıları seslendirecek. Konser repertuvarında “Amor a Capela”, “Porque Canto”, “El Regalo Que Me Hiciste” gibi parçaların yanı sıra, müzikal bir ziyafet sunacak daha birçok eser yer alıyor.

Eurovision’un Rekor Puanı

Sobral, 2017’de Ukrayna’nın başkenti Kiev’de bu yıl 62’ncisi düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması’nda kız kardeşi Luísa Sobral’in yaptığı “Amar Pelos Dois” adlı şarkısıyla 758 puan alarak birinci olmuştu. Caz-pop türündeki bu şarkı, bir önceki sene Jamala’nın 524 puan ile kırdığı rekoru, 758 puan ile ele geçirmiş oldu ve hatta daha sonra bu rekoru aşabilen olmadı.

“Bu albüm, seslerin renkli paleti gibi”

Timbre”, Salvador Sobral’ın Eylül 2023’te yayınladığı dördüncü stüdyo albümü. Albüm, prodüksiyonluğunu da üstelenen Leo Aldrey ile birlikte oluşturduğu 11 orijinal parçadan oluşuyor. Sobral, albümün adıyla ilgili olarak iki temel nedeni belirtiyor: “Birincisi, bir şarkıcı ve yorumcu olarak, beni en çok tanımlayanın ve ayıranın sesim, yani ‘tınım’ olması. İkincisi, sesin ve enstrümanların rengiyle, yani ‘tınının’ rengiyle ilgili bir ilgim var. Bu albüm, seslerin renkli paleti gibi, dinleyiciye netlik sunuyor.” Ayrıca, “Timbre” kelimesinin birçok Latin ve Cermen dilinde aynı yazılışa ve anlama sahip olması, bu kavramın evrensel bir yönü olduğunu ve bizi ortak bir düşüncede birleştirdiğini gösteriyor.

PAYLAŞ