Page 299 - NYXmag_SAYI_009
P. 299

Nuh’un Gemisi

























                                                                 Yönetmen:












                                                                                      Oyuncular:


















             Filmin konusu kısaca şöyle: Tiyatro yönetmeni      metaforu kafanızda oluştuğundan sonra da zaten
             ve aktör Kafuku, son zamanlarda dizi senaryoları   filmin asıl keyifli zamanları başlıyor. Tüm diyalogları,
             yazmaya yönelen oyuncu eşi Oto ile geçmişlerindeki   görüntüleri ilmek ilmek çözmeye, anlamlandırmaya
             travmatik bir yarayı halen sarmaya devam ederken,   adıyorsunuz kendinizi. Aslında karşımızda o zamana
             Oto’nun ani ölümüyle çok sarsılır. 2 yıl sonra Kafuku,   kadar pek de ‘elini kirletmemiş, konfor alanının dışına
             Hiroşima’da farklı dillerde oynayan oyuncularla    çıkamamış, Godot’yu bekleyen (filmde Kafuku’nun
             bir Vanya Dayı (Çehov) sahneye koyma daveti        yönettiği ve/veya oynadığı iki oyundan diğeri),
             alır. Fakat gözlerindeki bir sorun nedeniyle kendi   hayatını sığ ve güvenli sularda, duygusal iniş çıkışlara
             aracını kullanmasına, ısrarla karşı çıkmasına      yer vermeden yaşayan ve evliliğini sürdürmeye
             rağmen, nezaketle izin verilmez ve çok genç fakat   çalışan bir Kafuku var… Ve onun tam karşısında
             çok deneyimli bir kadın şoför (Misaki) kendisine   ise, öncesinde ‘Oyunlarla Yaşayan’, onları hayatının
             tahsis edilir. Bundan sonrasında ise geçmişe ve    tam içine alan hikaye anlatıcısı (bir nevi Şehrazad)
             hayata dair tüm sorgulamalar ve yüzleşmeler, bir   uçarı eşi Oto; sonrasında ise hayatın zorluklarını
             yandan da Vanya Dayı’nın farklı dillerde oynayan   çok küçük yaşlardan itibaren yaşamış, sürekli dayak
             sanatçılarla kotarılması süreci başlar ve bu süreç   yediği annesini çalıştığı pavyona gece götürüp
             karakterlerimizin sorgulamalarıyla eşzamanlı olarak   sabah geri getirmek için henüz 14 yaşından itibaren
             gelişir.                                           ‘araba kullanmayı’ çok iyi öğrenmiş (yani feleğin
                                                                çemberinden geçmiş) Misaki karakterleri… İki cesur
             Filmin alamet-i farikası olan, Kafuku’nun kırmızı   kadın ve konfor alanının içinde kalmış bir erkek…
             renkli (güvenli İskandinav) Saab 900 Turbo
             otomobilinin, ‘kırmızı renkli dinamik gibi görünen
             fakat aslında güvenli yaşam ve konfor alanı’ sunan


                                                            NYX
                                                           299
   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304